2015(e)ko azaroaren 1(a), igandea

HURBILEKO KASU BATEN GOGOETA

Lehen Hezkuntzako praktikak egiten egon naizen aldian, dislexia duen ikasle batekin lan egitea egokitu zait. 

Arazo hau dela eta, klaseko erritmoa jarraitzea apur bat kostatzen zaio, eta horregatik, PT eta Aholkularien laguntza jasotzen du. Hauen lana, klasean azaltzen diren kontzeptuak eta egiten diren ariketak hobeto ulertzen laguntzea da.

Hortaz gain, ikasle honen hezkuntzan parte hartzen duten pertsonek jarraipen zuzen bat egiten dute, honen hobekuntzak eta zailtasunak aztertuz. Horregatik, puntu ahulen bat aurkitzen dutenean, bertan zentratzen dira hobekuntzak ikusten dituzten arte.

Egin dudan behaketan, dislexiak bigarren mailako arazoak dakartzala ondorioztatu dut. Horietariko bat, ume hauek jende aurrean oso erraz kikiltzen direla da. Jorratzen dituzten jarduerak jendearen aurrean aurkeztea ez zaie bat ere gustatzen, izan ere, dena gaizki eginda dagoela pentsatzen du. 

Hori dela eta, galdera bat datorkit burura: Dislexia moduko arazoek eragina al dute auto-estimuan?

Auto-estimua gure izaeran oso garrantzitsua den zati bat da, eta pertsonak egonkorrak izan gaitezen, hau bere maila egokian mantentzea ezinbestekoa da. Irakurri berri ditudan artikulu batzuetan, dislexiaren ondorioetariko bat auto-estimu baxua dela azaltzen da, eta eskolan, dislexia sufritzen duten umeek lortzen dituzten emaitza negatiboek erlazio zuzena dute ondorio honekin. Beraien burua diskriminatzeko joera dute, oinarrizko gauzak ikasteko egiten duten esfortzuak emaitza onik ez duela ikusten dutelako.

Beraienganako konfiantza galduz doaz, hori dela eta, hurbil dituzten pertsonengatik maitatuak eta lagunduak izatea ezinbestekoa da. Beraien eskola errendimendua ez zaie aurpegiratu behar, eta bakoitzak bere ikasteko erritmoa duela barneratu behar dute. Egoera hau normaltasunez aurrera eramaten badugu, umeak erosoago sentituko dira, bai beraiekin baita beraien inguruarekin.

Hala, dislexia sufritzen duen umearen inguruko pertsona guztiek dugu paper garrantzitsua egoera honetan. Gure laguntza azpimarratzekoa da kasu guztietan, maitatuak eta lagunduak sentituz errazago gainditzen baita dena.  

Erin Brockovich, defendatzaile eta abokatua: "Cuando alguien que te está ayudando se frustra, no lo permitas. Apártate porque no puedes aprender nada estando bajo presión. ¡Y no te preocupes de la etiqueta [dislexia]!". 

iruzkinik ez:

Argitaratu iruzkina